Xornadas Convención Coruña UDC

Jornadas acerca de la Convención de la ONU sobre los derechos de las personas con discapacidad celebradas en la Universidad de A Coruña

Documentación

Documentación de las Jornadas acerca de la Convención de la ONU sobre los derechos de las personas con discapacidad celebradas en la Universidad de A Coruña. Aportada por los ponentes o relacionada con la convención de la ONU, la asistencia personal o los derechos de las personas con diversidad funcional.

José Antonio Seoane: "A Convención será unha ferramenta sobranceira para o goce dos dereitos fundamentais das persoas con diversidade funcional"

José Antonio Seoane é Profesor de Filosofía do Dereito da UDC. Doutorado en Dereito pola propia UDC en 1996 e Experto en Bioética sanitaria (Universidade Complutense de Madrid, 2000).

José Antonio Seoane, profesor de Filosofía do Dereito da UDC [Clic para ampliar a imaxe]

Experto en dereitos humanos, Biodereito e en Dereito e discapacidade é membro do Comité de Ética Asistencial do CHU A Coruña, do Comité de Ética da UDC e da Unidade de atención á diversidade-discapacidade (ADI) da UDC.

Aquí fálanos acerca das súas impresións ante a entrada en vigor da Convención da ONU sobre os Dereitos das Persoas con Discapacidade:

No Propósito da Convención fálase de promover a igualdade como idea central deste Tratado. Poderá a aplicación da Convención equiparar ás persoas con diversidade funcional co resto da sociedade no que se refire a dereitos fundamentais?

Alejandro Rodríguez Picavea: "La Convención supone una nueva visión de las personas con diversidad funcional"

Alejandro Rodríguez Picavea durante su intervención en las Jornadas [Clic para ampliar a imaxe]

Miembro del Foro de Vida Independiente y usuario de Proyecto de Asistencia Personal de la Comunidad de Madrid, Alejandro Rodríguez Picavea es experto en el nuevo modelo de la diversidad. Aprovechando su presencia en las Jornadas acerca de la Convención de A Coruña le hemos preguntado sobre la Convención y de su aplicación en la vida diaria de las personas con diversidad funcional.

En el Propósito de la Covención se habla de promover la igualdad como idea central de este Tratado. ¿Podrá la aplicación de la Convención equiparar a las personas con diversidad funcional con el resto de la sociedad en lo que se refiere a derechos fundamentales?

José Enrique Coredoira: "La Convención es una herramienta que ayudará a una correcta interpretación de las leyes"

José Enrique Coredoira es un abogado coruñés que solicitó para su hija con diversidad funcional la asistencia personal que la LEPA contempla para las personas valoradas con el grado III, nivel 2. La solicitud le fue concedida pero no se hizo efectiva. Ante esta situación, José Enrique decidió presentar un recurso contencioso-administrativo contra Vicepresidencia.

En esta entrevista nos cuenta sus impresiones sobre la LEPA, la Convención de la ONU y otras cuestiones relacionadas con la diversidad funcional.

En base a su experiencia personal, ¿cuál es su opinión de como se está desarrollando la Ley de Autonomía Personal y Atención a las Personas en Situación de Dependencia (LEPA)?

Yo creo que la ley no funciona, en primer lugar, porque hay una carencia muy grande de medios económicos y porque se ha utilizado políticamente como una manera de conseguir votos.

Agradecimientos

VIgalicia agradece el apoyo y la colaboración de Adela Rey, José Antonio Seoane Rodríguez, Marta Núñez, Ricardo Ron Latas, Natividad Martínez, Mónica Forteza, Manuel Blanco, Esther Cuadrado, Manuel García, José Enrique Corredoira, Josefina Iglesia, Mª Isabel Alonso, Carlota Bellón, Iria Márquez, Vanesa Blanco, José Antonio Nóvoa, Adolfo López, Isabel Muñoz, Anxela López, Asun Leiceaga, Carlos Pampillón, Anabel Castiñeira, Juanjo Maraña, Manuel López, Joaquín Picher, Sandra Lema, Mar Fernández, Susana Fernández, Marisol Neira, Marita Iglesias, Kiko Fernández y demás personas que han colaborado para hacer posible las jornadas del Foro de Vida Independiente sobre la Convención en A Coruña.

Especialmente agradecemos la colaboración institucional del Centro de Formación Tomás Barros y de la Universidad de A Coruña, a través del Decanato de la Facultad de Derecho de la UDC, cuyo apoyo ha sido determinante para el éxito de estas jornadas.

Xornadas acerca da Convención da ONU sobre os dereitos das persoas con discapacidade na Coruña

Público asistente ao acto [Clic para ampliar a imaxe]O Salón de Grao da Facultade de Dereito da Universidade da Coruña acolleu os pasados 2 e 3 de abril as Xornadas acerca da Convención da ONU sobre os Dereitos das Persoas con Discapacidade que organizou a Asociación Asistencia Persoal para a Vida Independente, VIgalicia, xunto co Foro de Vida Independiente.

Na celebración deste evento foi determinante a colaboración do Decanato da Facultade de Dereito da UDC, así como do Centro de Formación Tomás Barros que prestou de xeito gratuíto o servizo de intérpretes en lingua de signos (ILS) para que todas as persoas presentes puidesen comprender o contido das xornadas.

Na mañá do día 2, a xornada inaugurouse coa intervención do Presidente de VIgalicia e membro do Foro de Vida Independiente, José Antonio Nóvoa. Este activista dos dereitos humanos destacou que: "a Convención non trae dereitos novos, simplemente pon sobre a mesa que todas as persoas temos dereitos humanos e hai que facelos posibles. Este tratado internacional busca dar visibilidade aos dereitos de miles de persoas. Debemos deixar de ser un colectivo que espera beneficencia para pasar a ser unha minoría social que reclama dereitos".

Xornadas acerca da Convención da ONU sobre os Dereitos das Persoas con Discapacidade

Os vindeiros 2 e 3 de abril a Asociación Asistencia Persoal para a Vida Independente, VIgalicia, organizará na Universidade da Coruña unhas Xornadas sobre a Convención das Nacións Unidas sobre os Dereitos das Persoas con discapacidade.

As citadas xornadas contarán coa presenza de destacados conferenciantes dende o eido académico, como Adela Rey ou José Antonio Seoane, entre outros.

Jornadas acerca de la Convención de la ONU sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad

Justificación:

  • Analizar el impacto que la entrada en vigor de la Convención de la ONU tendrá sobre los Derechos de las Personas con diversidad funcional.
  • Difundir las oportunidades que reporta la Convención para toda la sociedad.

Dirigido a (principalmente):

Syndicate content

Traducir

Síguenos

  • Logotipo da Federación de Vida Independente, clic para acceder á web [Abrirá unha nova ventá]
  • Logotipo do Foro de Vida Independiente y Divertad, clic para acceder á web [Abrirá unha nova ventá]
  • Logotipo da Asociación SOLCOM, clic para acceder á web [Abrirá unha nova ventá]
  • Logotipo de Derechos Humanos Ya, clic para acceder á web [Abrirá unha nova ventá]